bezoek pap, Vin en Sanne! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu bezoek pap, Vin en Sanne! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

bezoek pap, Vin en Sanne!

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

25 November 2013 | Frankrijk, Parijs

Lieve lezers,

Een weekje geleden zijn mijn pap, broer en schoonzus langs geweest. Super leuk, ik heb er lang naar uit gekeken. Ze kwamen op een vrijdagmiddag, met de auto, en ik wist hoe laat ze ongeveer kwamen. Met de radio op de achtergrond heb ik een half uur geconcentreerd naar buiten gekeken, tot ik het juiste nummerbord en gezichten van de familie zag. Het is lang geleden (natuurlijk ook met mam!) dat ik zo uitkeek om mijn dierbaren weer te zien. Dat zijn dingen die je driedubbel gaat waarderen als er wat fysieke afstand tussen zit. Ik ben naar beneden gerend (ik woon in een appartementencomplex) en iedereen om de nek gevlogen, heerlijk!!

Pap, Vin en Sanne hadden een hotel gehuurd en pap vertelde dat hij een tweepersoonskamer had. Dus nadat ze mijn kamer hadden bekeken heb ik vlug een koffertje ingepakt en ben ik spontaan meegegaan naar het hotel. Heerlijk om even 3 dagen eff in andere lucht te zitten. Vrijdagavond zijn we met de bus (leuker dan met de metro, want je ziet tenminste iets) het centrum ingedoken en hebben we gegeten bij Gossip Café, midden in een bruisend uitgaansgebied. Daarna hebben we een stukje gelopen naar de Seine en hebben we van veraf de Eiffeltoren zien liggen, die op dat moment de lichtjesshow (10000en knipperende lichtjes) vertoonde. Leuk! Ik heb er foto's van maar helaas heb ik geen batterijen meer en kan ik dus de foto's van mijn camera niet uploaden. Er zijn toch foto's bij dit verslag want ik heb ook veel foto's gemaakt met mijn telefoon.

Zaterdagochtend hebben we heerlijk ontbeten bij dé boulangerie van Parijs, Paul. Hierna zijn naar Place de la Concorde geweest, wat mijn favoriete plek in Parijs is geworden. Het Louvre met de Tulerieen aan één kant, aan de andere kant de Champs-Elysées met uitzicht op de Arc du Triomphe. Bij de Arc du Triomphe hebben we een tourbus uitgekozen die ons in 2 uur 'heel' Parijs liet zien. Erg leuk, ook als je hier woont, zo zie je de stad weer op een heel andere manier en zie je alles in één keer. Nou ja, alles... ;)

Op het dak van de bus kon je het beste alles zien maar wat hebben we kou geleid. De wind sneed recht door al je kleding heen.. Vooral Sanne en pap hadden het zwaar te verduren. Daarom hebben we ons daarna lekker opgewarmd bij een restaurantje bij l'opera, een gezellige buurt om wat te eten. Toen met de metro naar mijn school, erg leuk om te laten zien aan pap, Vin en Sanne! Pap op de fiets gezet (zijn hier heel goedkoop te huur en terug te stallen op 400 verschillende plekken) en een flinke wandeling/fietstocht door le Marais gemaakt, dé buurt van Parijs.. In de hoofdstraat wat tapas gegeten als voorgerecht en een lekker wijntje gedronken. Het was erg gezellig, pap heeft Sanne volledig bijgepraat van al Vins streken vroeger.. er kwam geen eind aan he Vin!!

Vervolgens met de metro naar Rue Mouffetard gegaan, wat dan weer mijn favoriete straat was. Met name bij Sanne viel dit in de smaak, we hebben alle twee prachtige leren tassen gescoord voor een goede prijs. Daarna lekker gegeten bij de italiaan. Toen nog een drankje gedaan bij la Bastille, duur duur duur! Maar eff de hoek om en alles daalt al met 2 euro ;) We schrokken wel erg van de vele zwervers daar omdat er veel kinderen op straat lagen. Zó pijnlijk. Waarom worden deze kinderen niet van straat gehaald? Is natuurlijk veel complexer dan het lijkt maar toch erg pijnlijk om te zien.
Na een heerlijke cocktail van 10 euro zijn we teruggegaan naar het hotel.

Zondagochtend zijn we naar Bois de Vincennes gegaan, een prachtig bos aan de rand van Parijs. Wauw, wat is het daar mooi!!! Een heerlijke wandeling gemaakt en Sanne heeft prachtige foto's gemaakt van ons allemaal (zie foto's!!). Hierna eerlijk gezegd erg lekker geluncht bij Subway. 's Middags zijn ze weer vertrokken. Ze hebben gelukkig al superveel spullen kunnen meenemen, want die ga ik nooit meekrijgen met de trein eind januari...!

Wat heb ik het heerlijk gehad, en ik hoop en denk de rest ook. Het is ook heel leuk om alles wat ik gezien en gedaan heb hier te kunnen delen met dierbaren.

Nou, vannacht om half vier gaat de wekker want dan vertrek ik een weekje naar Finland! Nienke en Roos (vriendinnen van de studie) doen daar hun minor en Kimberly (doet een minor in Nederland) komt ook. Superveel zin in!

Daar zal vast ook een verslag uit rollen.. En ik ga binnenkort een verslag posten over alle must-sees en must-do's in Parijs die je niet in de reisboeken vindt.

Veel liefs,
xoxo Nic.

P.s. foto's uploaden duurt altijd even dus zullen niet meteen bij het verslag staan.

  • 25 November 2013 - 21:52

    Monique :

    Hi Nico,

    Zal zeker gezellig zijn geweest: lekker 'onder elkaar' en dan ook nog gewoon Nederlands kunnen spreken! Over helft al weer een tijdje, toch?
    Geniet van/met je vriendinnen in Finland!
    Liefs, mama

  • 07 December 2013 - 09:54

    Rene:

    ik probeer alsnog te reageren op jouw verslag van ons inspirerende weekend hopelijk lukt dat -

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 18380

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 December 2013

Parijs

Landen bezocht: