Favorites in Parijs: eten - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu Favorites in Parijs: eten - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Favorites in Parijs: eten

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

22 December 2013 | Nederland, Venlo

Eten & drinken

Er zijn verschillende leuke plekken om in Parijs te eten. Er zijn meer dan 8000 restaurants in Parijs! En dat is alleen binnen de ring, terwijl de meeste Parijzenaren net buiten de ring wonen.

Gossip Café

Een gezellig café-restaurant in het centrum van Parijs. Hoofdgerecht 13 - 20 euro. Je eet hier simpele maar lekkere gerechten zoals een salade of biefstuk met friet. Het ligt midden in een straat met allemaal leuke restaurantjes en cafétjes waar veel lokale Parijzenaren komen. Je pikt dus echt de Franse gezelligheid mee en zit net wat minder tussen de toeristen dan op sommige andere plekken. In dezelfde straat zit les Piétons, een erg goed en gezellig tapasrestaurant. Uitgebreid tapas voor 2 personen +- 25-30 euro (in totaal).
Rue des lombards. METRO chatelet

Quartier Latin

Dit is de studentenbuurt met superveel restaurants om uit te kiezen, en de meeste zijn niet duur (3-gangen gemiddeld 22 euro). J moet wel even goed kijken welke je kiest, want het eten is op de meeste plekken daar prima maar niet 'superrr'. Maar ook hier zit je in erg gezellige buurt, en vlakbij de Notre Dame.
METRO boulevard St Michel of Notre Dame.

Rue Mouffetard

Dit is een straat aan de rand van Quartier Latin en als je van gezelligheid houdt moet je hier absoluut heen. ‘s Avonds is het hier heerlijk druk, met mooie en betaalbare boetiekjes die open zijn tot laat in de avond. Ook heel veel restaurants die niet duur zijn en van goede kwaliteit. Hier scoor je ook de goedkoopste crepes en sandwiches. Een goed restaurant op deze straat heet 'le quartier Latin' en is een uitstekende en betaalbare Italiaan. Hoofdgerecht 15-20 euro.
Rue Mouffetard METRO Place Monge

Dit zijn mijn favoriete plekken, maar er zijn dus nog 7996 andere restaurants!

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013