1 maand later - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu 1 maand later - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

1 maand later

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

02 Maart 2014 | Nederland, Venlo

Hallo allemaal!

5 weken geleden ben ik definitief teruggekomen uit Parijs. Het was een hele reis; ik had zoveel spullen!! Omdat ik lang niet alles meekreeg heb ik een pakketje opgestuurd van Parijs naar Maasticht. Dit was helaas erg duur, de goedkoopste variant was 40 euro. Maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik al mijn belangrijke eigendommen weer hier in Nederland heb. Met mijn koffers, tassen en rugzak ben ik met de Thalys van Parijs naar Brussel gereisd en daarna heb ik de trein naar Maastricht gepakt. Daar stonden mam en Harrie me op te wachten, supergezellig en handig! Nu, 5 weken later, heb ik al mijn spullen weer op de juiste plek staan en is mijn kamer in Maastricht dus weer helemaal van mij.

Wat het onderwijs betreft heb ik Parijs ook erg goed afgesloten; ik heb mijn minor cum laude behaald! Met gemiddeld een 8,8 ben ik supertevreden. Daar had ik nooit op durven hopen! Maar ik heb er dan ook hard voor gewerkt. Doordat de tentamens in Parijs gelijk vielen met onderwijs in Maastricht heb ik hier veel moeten inhalen. Ik zit nu eindelijk weer op schema, maar die eerste paar weken hier waren echt heel hard werken. Dus ik ben nu aan het genieten van een welverdiende vakantie :).

Als ik terugkijk op mijn periode in Parijs heb ik een geweldige tijd gehad. De stad is zo mooi om in te wonen. Wat ik qua omgeving het meest mis zijn Parc de la Vilette (waar ik altijd ging hardlopen), Bois de Vincennes (prachtig bos), de Notre Dame (kerk aan het water), Quartier Latin (studentenwijk), Musee d'Orsay (museum in een oud station), de Sacre Coeur (kerk op de berg) en Centre Pompidou (museum voor de moderne kunst). Dit zijn plekken waar ik echt intens heb kunnen genieten en waar ik hoop nog eens terug te komen!

Behalve deze mooie plekken mis ik ook mijn vrienden en docenten van de universiteit. Gek om zoveel met elkaar op te trekken en elkaar dan nu helemaal niet meer te zien! Dat geldt ook voor mijn gastgezin. Gelukkig bestaat er wel nog zoiets als facebook :)

Het is wel duidelijk; ik heb geen spijt van Parijs! Het was een superleerzame periode en ik zou zeker nog eens een halfjaar naar het buitenland gaan. Maar ik moet zeggen dat ik het ook weer heerlijk vond - en vind - om weer in Nederland te zijn, bij al mijn dierbaren, mijn eigen kamer, werk en favoriete plekken in Nederland ;)

xoxo, Nicolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3004
Totaal aantal bezoekers 18387

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 December 2013

Parijs

Landen bezocht: