Parijs, Nederland, Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu Parijs, Nederland, Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Parijs, Nederland, Parijs

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

05 Oktober 2013 | Frankrijk, Parijs

Lieve dopjes,

De afgelopen weken heb ik hele leuke dingen kunnen doen, ik heb dierbaren mogen verrassen! 2,5 week geleden studeerde mijn broer af en ik ben als verrassing één dag op en neer gegaan. Heel leuk om te doen en mijn broer was erg verrast! Vorige week deed ik het nog even dunnetjes over. Mijn opa werd 90 en dat werd met de hele familie in Drenthe gevierd, in de superluxe boerderij van Hof van Saksen! Op één van de foto's zie je wat er op iedere badkamer (7 in totaal) stond: producten van Rituals. Hoe lekker! Als je 24/7 op een kamer van 14² zit geniet je daar extra van, geloof me.

Zowel het bezoek aan mijn broer als aan mijn opa/familie was geweldig! Het was wel heel raar om weer in Nederland te zijn. Het contrast met Parijs is gigantisch, en ik voelde me echt een toerist in Nederland. Gek natuurlijk, zolang ben ik nog niet weg. Maar Nederland was stil, iedereen spreekt dezelfde taal en alles gaat heel langzaam. Ik was zeker blij om weer in Parijs te zijn hihi! En om het nog beter te maken, zijn er nu meerdere Hema's in Parijs wat betekent dat er ook chocoladepepernoten te koop zijn in Parijs. Daar ga ik dadelijk zeker even van snoepen.

Behalve de reisjes naar Nederland ben ik natuurlijk vooral in Parijs geweest. Ik ben met 3 jongens van school, de andere internationale studenten, 2 avondjes eruit geweest. Heel gezellig! De eerste avond zijn we naar Rue Mouffetard geweest, een straat aan de rand van de studentenwijk. Nadat we gebowld en gebiljart hadden (was ook nog eens betaalbaar) hebben we daar nog een biertje gedronken. Tot nu toe is dat wel één van de leukste plekken waar ik ben geweest: een smalle straat, waar de kledingboutiques tot 23h00 open zijn en crèpes 1.50 kosten, waar de leukste pubs liggen en het plein in het midden van de straat gevuld is met echte Franse terrasjes.
Een paar dagen later zijn we met dezelfde groep Chinees gaan eten, daar zal ik het verder niet over hebben want het was helemaal niet lekker, he-le-maal niet.

Mijn mam zei dat ik te weinig over school schreef dus dat zal ik ook nog even doen.. ;) Maandag blijft een lange dag van 8h30 tot 19h30 met 2x 5 minuten pauze én je mag niet eten in de les. Ik snap nu waarom iedereen hier zo dun is!! De vakken zijn wel erg leuk. Op vrijdag heb ik van 9h00 tot 14h30 les, filosofie en geschiedenis. Filosofie is basisfilosofie en echt te ... makkelijk. Als je al filosofie hebt gehad is het gewoon niks nieuws. Ach ja, ik had wel alle tijd om tijdens die les een boodschappenlijstje te maken.
Na filosofie heb ik geschiedenis, preciezer gezegd geschiedenis van de US van 1825 tot nu. Heel interessant! Ik weet hier nog niet heel veel vanaf dus ik ben echt 2,5 uur geboeid aan het luisteren. De docent houdt er helaas één slechte gewoonte op na: hij geeft so's. Die dingen die je op de middelbare school kreeg: onaangekondige toetsen. Báh! Zo moet je altijd op de hoogte zijn van alle stof.. en er is veel gebeurt in de US na 1825, I'm telling you..

Op school is zowel Engels als Frans de voertaal. Ik merk dat mijn Frans snel beter wordt, ik heb geen andere keus dan Frans spreken dus je ben constant aan het oefenen. Inmiddels denk ik ook in het Frans en moet ik over sommige Nederlandse zinnen goed nadenken; wat is in het Nederlands de juiste volgorde? Gek he, hoe gauw dat gaat.

Check je ook nog even de foto's?

xoxo Nic.








  • 06 Oktober 2013 - 13:05

    Mama:

    Dag lieve Nicolien,

    heerlijk weer een verslag te lezen en nog heerlijker dat je in Nederland was. En helemaal te gek dat ik volgende week rond deze tijd in Parijs ben bij jou! Die mooie deur die op de foto staat wil ik graag in het echt zien. We hebben inmiddels ervaring samen in Parijs, dus dat komt helemaal goed! Succes met studeren, volgende week komt er niet veel van ;-) Enne: goed uitrusten, want met zo'n adhd'ertje erbij een paar dagen loopt de accu leeg...
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 18422

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 December 2013

Parijs

Landen bezocht: