Catacombes, concert, Sacre Coeur, shoppen & meer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu Catacombes, concert, Sacre Coeur, shoppen & meer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Catacombes, concert, Sacre Coeur, shoppen & meer

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

22 Oktober 2013 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal!

Vorige week is mijn moeder 5 dagen op bezoek geweest. Ze kwam op zaterdagavond aan. Heel leuk om mijn eerste gast hier te verwelkomen! We zijn meteen het centrum ingedoken en hebben heerlijk Italiaans gegeten bij restaurant le Quartier Latin, Rue Mouffetard, Quartier Latin. Quartier betekent wijk en het restaurant draagt dezelfde naam als de wijk waarin het ligt. Mijn moeder en ik hebben heerlijk bijgepraat en plannen gemaakt voor de rest van de week.

De tweede dag, een zondag, zijn we begonnen bij Marché d'Aligre. Dit is de enige rommelmarkt in het centrum van Parijs (het centrum wordt omringd door de peripherique, de grote autowegen). Een supergezellige markt met veel eten, rommel, kleding en mensen. Ik heb een leuke orientale schaal gescoord als schaal om kaarsjes op te zetten en mijn moeder heeft wat leuke souvenirtjes meegenomen. Hierna zijn we richting Bastille en le Marais gelopen (een gezellig buurt, ook in het centrum). In de Marais hebben we heerlijk Mexicaans gegeten. We kwamen langs het tentje (zie foto) en zijn hongerig naar binnen gegaan en hebben superlekker gegeten. Een absolute aanrader!
We hebben toen de metro naar de Sacre Coeur gepakt en in de zon op de trappen gezeten (foto), luisterend naar live muziek. Iedereen mocht een nummer zingen, wat leidde tot prachtige, onverwachte concerten in alle talen van de wereld. De Sacre Coeur zelf blijft prachtig. Bijzonder was dat er een Chinese dienst bezig was. Ik had nog nooit Chinees gezang gehoord, maar ik vond het erg mooi.

's Avonds zijn we naar Bassin de la Vilette geweest, een kanaal in het noorden van Parijs (vlakbij mijn kamer). Het is een kanaal met leuke terrasjes en een bioscoop. We zijn naar Blue Jasmine (Woody Allen) gegaan, maar we vonden het geen goeie film. Maximaal een B-film, maar anderen (waaronder de pro's) zijn superpositief dus misschien ligt het aan onze smaak!

Omdat er geen restaurant meer open was zijn we bij de MacDonalds gaan eten. Helemaal niet erg voor een keertje. Je kunt er zelfs in het Nederlands bestellen :)

Maandag zijn we wezen winkelen. Ik had eigenlijk op school moeten zitten van half negen tot kwart voor acht 's avonds maar ja, als je moeder je vraagt om mee te gaan shoppen dan kan je daar natuurlijk geen nee tegen zeggen. Ik heb prachtige kleren van de Mango en Kookai (de outlet waar ik over schreef) gekregen. Verder hebben mam en ik allebei een bolletjestrui gekocht, kijk maar eens naar de foto! We matchen helemaal haha.
's Avonds hebben we heerlijk tapas gegeten. Weer een aanrader (zie foto)! Hierna zijn we naar het concert de vier seizoenen van Vivaldi door Franse strijkers gegaan in de prachtige Sainte Chapelle. Heel apart om daar heen te mogen gaan, we voelden ons erg speciaal! Terwijl ik de tickets makkelijk op internet had kunnen vinden, voelde het een 'once in a lifetime' ervaring. En dat was het zeg! Het was absoluut het mooiste concert waar we beiden ooit geweest zijn. De eerste violiste was zo uitzonderlijk goed, en de rest ook... ik heb nog nooit zoiets moois in mijn leven gehoord. Onbeschrijfelijk, eigenlijk. Achteraf hebben we de cd gekocht en ze werden gesigneerd door de artiesten, wow, zo speciaal. Een inspirerende avond die we nooit zullen vergeten.

Op dinsdag zijn we naar de Catacombes geweest. We hebben 1,5 uur in de rij gestaan, maar het was mooi weer en we hadden allebei een boek bij ons dus dat maakte niks uit. Het was zeker het wachten waard! Erg bijzonder om door die oude gangen onder Parijs te lopen (foto's). 's Middags zijn we weer naar Rue Mouffetard gelopen, lekker nog even geshopt (hier liggen mooie boetiekjes met betaalbare kleding en sieraden) en zijn we via quartier latin naar rue Rivoli gelopen, waar we in de buurt hebben gegeten, namelijk bij Gossip Café. Alweer superlekker, we hebben het erg goed gedaan met het eten!

Woensdagochtend zijn we bij mij om de hoek naar Parc de la Vilette gelopen, een prachtig kunstpark met een hele mooie Bamboetuin (foto's). Hierna hebben we weer voortreffelijk gegeten tegenover Gare du Nord (Cafe Paris Nord). Mam is 's middags weer richting Nederland vertrokken.

Ik heb de afgelopen dagen ook nog leuke dingen gedaan, maar daarover schrijf ik in mijn volgende verslag, anders wordt dit verslag nog langer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen over het bezoek en alle dingen die mam & ik gedaan hebben.
Kijk je ook nog even naar de foto's?

Liefs, patatje

  • 22 Oktober 2013 - 20:48

    Vincent:

    Leuk verhaal!!

  • 22 Oktober 2013 - 22:31

    Mama:

    dag lieve Nicolien,

    heerlijk, jouw verslag! Het waren heel speciale dagen samen. Wederom, want een paar jaar geleden waren we ook al eens samen een hele week in Parijs. Mooi dat je mij allerlei plekken hebt laten zien waar een gewone toerist waarschijnlijk nooit komt.

    Als ik de foto's bekijk, lijkt het net alsof we alleen maar gegeten hebben...

    Je bent een perfecte gids, dus ik zou iedereen willen zeggen: boek lekker een reisje naar Parijs (met Thalys in 5 uur bereikbaar vanaf Venlo, met slechts 1 overstap), hotels bij Nicolien in de buurt zijn er ook genoeg.

    En dat Nicolien ook met wat minder studie-uren haar midterms haalt, daar zal ze/daar zul je vast volgend keer over schrijven?

    liefs, mama

  • 23 Oktober 2013 - 13:58

    Sanne:

    Ha Nicolien,

    Super om te lezen wat jij allemaal doet in Parijs! Over een klein maandje mag je ons ook de mooie, leuke, vreemde en voornamelijk noemenswaardige plekken van Parijs laten zien.

    Xxx Sanne

  • 29 Oktober 2013 - 23:41

    Tante Annedore:

    Hoi Nicolien.
    Net zoals ik Vincent zijn verslagen steeds las, doe ik dat nu met die van jou. Fijn te lezen dat het je bevalt. Ik kan me zo goed voorstellen dat je heel erg van Vivaldi genoten hebt. Ik houd van vioolmuziek en hier zitten schitterende stukken in. Bovendien de omstandigheden en plek waar het concert gegeven werd!
    Geniet van Parijs en succes met je studie,
    tante Annedore.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 18424

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 December 2013

Parijs

Landen bezocht: