eerste dagen als parisienne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu eerste dagen als parisienne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

eerste dagen als parisienne

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

02 September 2013 | Frankrijk, Parijs

Eergister ben ik aangekomen in Parijs. Mam en Harrie hebben me gebracht en zijn 2 dagen gebleven, erg gezellig! Dan begin je toch niet helemaal alleen in zo'n overweldigende stad. We hebben heerlijk gewandeld door le marais (een bekende buurt in Parijs waar mijn universiteit gevestigd is) en het 'musée du Moyen Age' (museum voor de Middeleeuwen) bezocht. De moeite waard! 's Avonds hebben we gegeten bij Chez papa, een keten met restaurants in bijna ieder arrondissement (wijk) van Parijs. Lekker, betaalbaar en gezellig. Zeker bezoeken als je in Parijs bent!

Vanochtend zijn mam en Harrie weer vertrokken, dus vandaag was mijn eerste dag 'alleen'. Totaal niet erg: eerst uitgeslapen, daarna rustig aan met de metro naar het treinstation om een gratis plattegrond van Parijs te halen, en daarna naar de universiteit. De uni is klein maar erg mooi. Ik heb twee studenten (uit Venezuala en India) en een docent ontmoet, leuk om vast kennis gemaakt te hebben. Mijn rooster is ideaal: alleen les op maandag en vrijdag. Dus veel tijd over om Parijs te ontdekken(en te studeren ;)). Ik heb op maandag wel van half negen tot zeven uur 's avonds les..slik.. op vrijdag gelukkig maar van half negen tot half twaalf. En het gekke is nog dat ik volgende week dus op maandag en vrijdag kennismaking heb met de docenten, maar dan weer een vakantie van 3 weken heb...!! Dus eigenlijk begint alles pas in oktober, relaxt!

Na het bezoek aan de uni heb ik nog wat uurtjes door de stad geslenterd en ben ik langzaam richting huis gegaan; via de supermarkt want ik had nog niks in huis. Ik houd heel erg van Franse supermarkten, ze zijn vaak heel groot en hebben alles. Dat is bij de supermarkt bij mij om de hoek niet anders, maar de eerste keer is het wel heel erg zoeken naar alles. Het was loeidruk, en ondanks dat ik maar boodschappen had voor 20 euro, ben ik bijna anderhalf uur binnen geweest!

Nu thuis, gegeten en met een lekker kopje thee. Ik zie wel wat ik morgen ga doen, misschien kan ik zelfs al gaan werken. Annick, mijn hostess, werkt bij een street marketing bedrijf waar 10.000 studenten werken. Ideaal werk: je verdient 9,50 euro per uur, je hoeft geen Frans te kunnen (alleen bonjour en au revoir) en bepaalt zelf wanneer en hoeveel je werkt. Je werkt op straat om producten te promoten; je hoeft zelfs 'niets' te doen behalve foldertjes uitdelen. Dus gelukkig geen geld proberen af te troggelen bij toeristen voor een krantenabo of goed doel, zou niks voor mij zijn.

Kijk ook eens bij de foto's als je wilt,

xoxo Nic.

  • 03 September 2013 - 15:36

    Sanne Janssen:

    Haj Nicolien,

    Dat klinkt als een goed begin van je studie in Parijs. Lekker hoor, zo'n rooster van school, dan kun je naast je studie veel zien van de mooie stad Parijs. Succes met de kennismakingsdagen en geniet vooral!

    X Sanne

  • 03 September 2013 - 17:02

    Julie Swillens:

    Hey Nicolien!

    Leuk om te horen dat jouw eerste dag wel goed is verlopen haha! Heb je deze minor zelf geregeld? Parijs is wel een supermooie stad! Geniet er maar lekker van, en van je rooster! Dat zul je in Maastricht niet meer meemaken haha :).

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 18420

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 December 2013

Parijs

Landen bezocht: