mémorial, sollicitatie & parc de la vilette - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu mémorial, sollicitatie & parc de la vilette - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Nicolien Martine Pijnenburg - WaarBenJij.nu

mémorial, sollicitatie & parc de la vilette

Door: Nicolien Martine

Blijf op de hoogte en volg Nicolien Martine

04 September 2013 | Frankrijk, Parijs

Bonjour à tous,

Gisteren ben ik weer richting de Notre Dame gegaan, blijkbaar bevalt het me daar erg goed! Het park achter de Notre Dame, met uitzicht op de Seine, is perfect om een boekje te lezen. Ook aan de Seine zelf (zie foto) kun je heerlijk zitten. Een perzik, banaan en wat water erbij en voila, perfect.

Ik ging dit keer met een speciale reden naar de Notre Dame, vlakbij ligt namelijk het 'Memorial des Martyrs de la deportation', het monument voor de Parijzenaren die in de IIe Wereldoorlog zijn gedeporteerd naar concentratiekampen. Voor mij was het een van de meest indrukwekkende plekken waar ik ooit geweest ben. Je komt binnen in een hele smalle, hele hoge hal van steen. Je kijkt naar (wat lijkt) een uitzichtloze gang met een lichtje van 5 bij 5 mm voor iedere gedeporteerden (zie foto's!). Het is dus een lange gang volledig verlicht door 1000-en lampjes voor iedereen die Parijs heeft verloren tussen 1941-44 in concentratiekampen. Zeer indrukwekkend.

Boven de ingang staat de tekst 'pardonne n'oublie pas....' wat betekent: vergeven maar niet vergeten..

--

s 'Avonds ben ik gaan rennen langs het kanaal en kwam ik uit bij parc de la villette, een prachtig park op 1,5 km afstand van mijn kamer. Er waren 100en mensen aan het hardlopen, erg leuk! Erg bijzonder om in Parijs hard te lopen.. Ik heb een foto gemaakt van mijn hardloop outfit, ik had de camera niet mee met het hardlopen zelf.

Vandaag had ik een sollicitatie bij een street marketing bedrijf. Erg bijzonder! Het begon met wat ik aan moest: gepaste kleding.. tja, wat is dat precies? Gezien het hier 32 graden is vond ik een jasje echt té, en aangezien ik geen blousjes (behalve met Christelijke kruizen erop :P) of kokerrokken heb heb ik een simpel zwart jurkje aangedaan met een mooie sjaal. Helaas had ik geen chique open schoenen, dus werden het slippers (wel leren slippers, geen ik-ben-bang-dat-het-hier-vies-is-met-douchen-dus-ik-doe-slippers-aan-slippers).
Ik kwam een halfuur te vroeg aan en dus heb ik decadent een cola'tje gedronken op het terras (4,80 euro) en mijn sollicitatie voor het laatst geoefend. Bij de sollicitatie waren we met ongeveer 8 mensen. Ik vond het erg bizar en spannend! We stonden op een rijtje en moesten ons omstebeurt voorstellen en vertellen wat we konden betekenen voor het bedrijf. Alle anderen waren Frans dus ik voelde me behoorlijk gehandicapt, maar heb me er geprobeerd doorheen te bluffen. Dat is blijkbaar gelukt, want ik en 2 anderen mochten 'verder' en kregen een code voor de site; wat betekent dat we aangenomen zijn (voor een proefperiode). Het werk lijkt me superleuk: het is namelijk buiten, in Parijs én met mensen, maar je hoeft gelukkig niets te verkopen of aan te smeren, het is pure promotie. Dus bijvoorbeeld gratis fanta blikjes uitdelen, of Dove bodylotion, de Metro, Milka chocola, M&M's etc. etc. Iedere keer wordt je volledig gekleed door het bedrijf, bijv. helemaal in het paars met wit voor Milka, of volledig geel als een M&M of met een kekke Fanta outfit :D. Gelukkig niet zo'n warme pakken, maar gewoon broek/rokje met tshirt. Oh ja, soms moet je voor bedrijven als Sephora en Hugo Boss werken en dan krijg je een chique jurk met bijpassende Swarovski sieraden aan. Klinkt perfect, toch?? Hopen dat het wat wordt, ik houd jullie op de hoogte!!

Dat was het weer voor nu, vergeet niet de foto's te bekijken en tot later!

xoxo Nic.

  • 05 September 2013 - 08:16

    Mama:

    Hi Nicolien,

    er gebeurt wel heel veel in korte tijd! Het monument heb ik alleen aan de buitenkant gezien (dat weet je), ik kan me voorstellen dat het heel indrukwekkend is. Als ik weer in Parijs ben, wil ik er graag naartoe.

    Mooi dat je mag proefdraaien als M&M of Milka-koetje ;-) Knap hoor dat je door die screening bent gekomen. Voor je het weet loop je met Swarovski's aan oren, hand, arm. Was je toch al altijd zo gek op, toch?

    Het hardlopen doet me denken aan films die je wel eens ziet, Parijs, New York, velen joggend in een park. Te gek dat je dit nu zelf ook meemaakt.

    Geniet maar lekker van deze collegevrije weken en van het mooie weer.

    Lieve groet uit Blerick,

    mama xx

  • 08 September 2013 - 20:09

    Josee:

    Hee Nicolien.

    Wat leuk om te lezen dat je in Parijs woont. Geweldig! Gaat je lukken daar, zeker weten!
    Wat betreft 'Memorial des Martyrs de la deportation"....ik ben er nooit gewest maar het lijkt me inderdaad zeer verdrietig en erg indrukwekkend. 'pardonne n'oublie pas....mooi gezegd....het mag nooit vergeten worden.
    Leuk dat je daar gaat rennen en ook al een baantje hebt. Knap! Ben wel erg benieuwd wat je als eerste uit gaat delen haha.
    Geniet er van en ik ben SUPER trots op je!
    Heel veel lieve groetjes,
    Josee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien Martine

Van 31 augustus 2013 tot 25 januari 2014 zal ik aan Touro University in Parijs studeren. Dit is mijn minor in het derde jaar gezondheidswetenschappen - klinische psychologie & geestelijke gezondheidskunde. Ik ga vakken volgen bij de faculteiten psychologie, geschiedenis, filosofie, accountancy en management. Op dit profiel houd ik je op de hoogte van mijn reis!

Actief sinds 12 Aug. 2013
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 18423

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 December 2013

Parijs

Landen bezocht: